fredag den 7. juni 2013

Print, send, informer...

Jeg har den seneste tid arbejdet på en lille flyer om Lymfødem, og nu er den klar. Som mange har erfaret er kendskabet til Lymfødem hos praktiserende læger – og mange andre – ofte begrænset eller måske ligefrem ikke-eksisterende, og mange bliver enten aldrig diagnostiseret eller fejldiagnostiseret. Jeg mener, der er behov for mere oplysning, og derfor har jeg lavet denne flyer/løsblad, som man selv kan downloade, printe på sin printer og sende til sin egen læge, hvilken som helst læge eller andre, man mener kunne være relevante. Download flyeren her (gratis, selvfølgelig).

Print og send så mange, du vil. Jo flere, jo bedre, og det koster kun et frimærke. Selv påtænker jeg at tage et kig på denne liste over læger, finde mit område og dernæst sende nogle stykker afsted. Jeg har med vilje ikke sat afsender på eller informeret om konkrete adresser osv., for jeg vil ikke have noget ballade og det centrale er jo, at modtagerne bliver klar over at Lymfødem findes, således at når de står med en patient med et stort ben, en stor arm eller andet, kan have i tankerne, at det kan være Lymfødem. Efterfølgende har de jo muligheder for at finde mere information i deres databaser, fagbøger osv.

Jeg håber, I vil være med til at hjælpe. Man kan også hænge den op på en opslagstavle et sted, hvor man synes, det er relevant. Jeg så engang en dame med meget store ben i min vaskekælder, måske ville hun få hjælp, hvis hun så min flyer på opslagstavlen dernede. Eller man kan sende den pr. e-mail til nogen. Personligt synes jeg nu, at et print med posten vil have større effekt, da den slags mails tit drukner i mængden, og at det er noget andet at sidde med den i hånden end at læse på skærmen.

Jeg anbefaler, at man ikke bruger "fit-to-page" funktionen, når man printer, men blot centrerer siden. Der ligger tre på arket, så klip dem fra hinanden langs de stiplede linier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)